• Zielgruppen
  • Suche
 

M. Sc. Hannes Leonardy

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Curriculum Vitae

Hannes Leonardy ist seit September 2014 am Institut für Unternehmensführung und Organisation als wissenschaftlicher Mitarbeiter und Doktorand tätig. Er forscht in den Bereichen „Business Model Innovation“ bzw. „Business Model Design“ sowie zu verschiedenen Fragestellungen zum Wachstum junger Unternehmen.

Sein Studium des Wirtschaftsingenieurwesens absolvierte Hannes Leonardy im September 2014 an der Leibniz Universität Hannover. Dabei fokussierte er sich besonders auf zwei Schwerpunkte: Energie- und Verfahrenstechnik sowie Unternehmensführung und Organisation.

Seine Masterarbeit, die er am Institut für Unternehmensführung verfasste, trägt den Titel „Configurations in Business Model Design – A Fuzzy Set Approach in an Entrepreneurial Context“ und befasst sich mit den komplexen Interdependenzen verschiedener Erfolgsfaktoren in Geschäftsmodellen junger Unternehmen.

Seine Lehrtätigkeiten am Institut sind angesiedelt in den Bereichen Strategisches Management, Leadership, Innovationsmanagement und Entrepreneurship.

Veranstaltungen

  • Unternehmensführung und -gründung (BWL I) + Tutorien
  • Leadership
  • Strategisches Management (ehemals Ufo II)
  • Kolloquium Einführung in wissenschaftliches Arbeiten

Publikationen/Publications

Kulins, C., Leonardy, H. & Weber, C. 2016. A configurational approach in business model design, Journal of Business Research, 69(4), 1437–1441.

Kulins, C., Leonardy, H. & Weber, C. (forthcoming). The Influence of Business Model Designs on the Performance of Entrepreneurial Firms. In: A. Zacharakis et al. (Eds.), Frontiers of Entrepreneurship Research. Babson College, MA: P & R Publication.

Konferenzbeiträge/Conference Presentations

Best Paper Award of the Paper: Weber, C., Kröger, A. & Leonardy, H. 2017. Ambiguities untangled: A new perspective on strategies for scaling social value. Paper presented at the 21st Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship and Innovation (G-Forum). October 2017, Wuppertal, Germany.

Weber, C., Kröger, A. & Leonardy, H. 2017. Ambiguities untangled: A new perspective on strategies for scaling social value. Paper presented at the 21st Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship and Innovation (G-Forum). October 2017, Wuppertal, Germany.

Fischer, D., Kruse, D. Ph., Leonardy, H. & Weber, C. 2017. Dead or Alive? A Fuzzy Set Analysis on Corporate Venture Capital Units' Survival. Paper presented at the 21st Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship and Innovation (G-Forum). Oktober 2017, Wuppertal, Germany.

Weber, C., Kröger, A. & Leonardy, H. 2016. Scaling social impact – a configurational theory approach. Paper presented at the Conference of the Strategic Management Society (SMS). September 2016, Berlin, Germany

Weber, C., Kröger, A. & Leonardy, H. 2016. Scaling social impact – a configurational theory approach. Paper presented at the European Group of Organizational Studies (EGOS). July 2016, Naples, Italy

Weber, C., Kröger, A. & Leonardy, H. 2016. Scaling social impact – a configurational theory approach. Paper presented at the Babson College Entrepreneurship Research Conference (BCERC). June 2016, Bodø, Norway

Best Paper Award of the Paper: Kulins, C., Leonardy, H. & Weber, C. 2015. A configurational approach in business model design. Paper presented at the Conference of the Global Knowledge and Innovation Academy (GIKA). July 2015, Valencia, Spain

Kulins, C., Leonardy, H. & Weber, C. 2015. A configurational approach in business model design. Paper presented at the Conference of the Global Knowledge and Innovation Academy (GIKA). July 2015, Valencia, Spain

Kulins, C., Leonardy, H. & Weber, C. 2015. A configurational approach in business model design. Paper presented at the Conference of the European Group of Organizational Studies (EGOS). July 2015, Athens, Greece

Kulins, C., Leonardy, H. & Weber, C. 2015. The Influence of Business Model Designs on the Performance of Entrepreneurial Firms. Paper presented at the Babson College Entrepreneurship Research Conference (BCERC). June 2015, Boston, USA